Digitale dienstverlening met de Persoonlijke Internetpagina (PIP)

De Persoonlijke Internetpagina, kortweg PIP, is het interactieve portaal waar inwoners en bedrijven de actuele status van zaken kunnen inzien en verrijken met reacties en/of documenten. Inwoners loggen gemakkelijk in op deze cloud-oplossing via DigiD en EIDAS. Voor bedrijven wordt eHerkenning ondersteund.

  • De zaakstatus is altijd inzichtelijk
    De PIP verlaagt de druk op de front- en mid-office, doordat inwoners en bedrijven 24/7 kunnen zien wat de actuele status is van hun (vergunnings)aanvragen en andere relevante zaken. Ook alle zaakdetails en gekoppelde openbare documenten zijn hier gemakkelijk terug te vinden. Mailen of bellen om de status van een zaak op te vragen is dus niet meer nodig.

  • Documenten toevoegen of reageren op een zaak
    Via de Persoonlijke Internetpagina kunnen inwoners actief een bijdrage leveren aan lopende zaken. Bijvoorbeeld door documenten te uploaden, die gemakkelijk door de zaakbehandelaar aan de zaak worden toegevoegd. Optioneel kunnen inwoners ook in tekst reageren op zaken.

  • Naadloze samenwerking met E-Formulieren
    De PIP werkt nauw samen met onze oplossing E-Formulieren. Zo kunnen vaker gevraagde gegevens, zoals contactgegevens, worden opgeslagen in een gebruikersprofiel. De inwoners kan deze opgeslagen informatie op elk gewenst moment wijzigen op de Persoonlijke Internetpagina. 

  • Wij zorgen voor de DigiD-koppeling
    De Persoonlijke Internetpagina is toegankelijk via DigiD, EIDAS en eHerkenning. Wij maken gebruik van een groepsaansluiting waardoor je zelf geen assessments meer hoeft uit te voeren.

Meer weten over onze Persoonlijke Internetpagina (PIP)?

Laat gerust je gegevens achter, we vertellen je er graag meer over!